fredag den 8. november 2013

At planlægge rejsen til Indien



Hvordan er det at planlægge en rejse til Indien? 

Det kan ikke komme bag på nogen, at det er et kæmpe arbejde at planlægge, at skulle rejse så langt væk - måske i selv har været afsted? Endelig fortæl fortæl. Nå, men jeg har taget udfordringen op og jeg tænkte, at jeg ikke ville snyde jer søde læsere for, hvordan det er at planlægge en måneds ophold i Indien.Jeg ser det som en del af processen, at planlægge en rejse så langt væk, og den tanke gør mig rigtig glad! Jeg har før forsøgt at undersøge muligheder for at rejse til lande som Australien og Canada, men det er aldrig rigtig blevet til noget - måske det bare ikke har været det rigtige? Nu ved jeg i så fald, hvordan det rigtige føles, nogle gange skal man møde de rigtige mennesker til at guide en og måske vise vejen et lille stykke frem

Lige nu er jeg i gang med at få ordnet alle de højpraktiske og afgørende ting: flybilletter, visum, vaccinationer, rejseforsikring.. listen er lang endnu! 
 Heldigvis har jeg en masse masse dejlige mennesker omkring mig, som har hjulpet mig med nogle de her praktiske ting, f.eks. flybilletterne som min far og jeg sad og bøvlede med i rimelig lang tid i aftes - men til sidst lykkedes det da. Næste stop på planen er 3 styks vaccinationer, og at bestille visum. 

Hvad vil jeg egentlig skrive om i Indien?

Jeg forestiller mig, at jeg vil skrive en masse spændende indlæg om, hvordan det er at uddanne sig til yogalærer i dets hjemland, Indien. Vi har et stramt program og rutinen og maden vil være meget anderledes end den jeg har herhjemme. 
Indien er i sig selv virkelig spændende og jeg kan slet ikke vente til at se kulturen, prøve den stærke krydrede mad og blive fysisk udfordret i yogaens tegn. Det er fedt at få mulighed for at afprøve grænser, udvikle min kulturelle forståelse og horisont, møde så mange nye og spændende mennesker som også elsker yoga og måske kommer fra alle mulige andre spændende lande! 

.. her er nogle bud på emner, som måske kan ske at komme til udtryk som brok! Men det må i tage med kære læsere, for hvis jeg brokker mig over noget, lover jeg at der er en god grund til det ;-) 

Lille Peter edderkop 

Jeg har læst på en hjemmeside om Sydindien, at der findes edderkopper som er 7 cm lange. Derefter står der at den lever i skovene, MEN, hvad nu hvis den har tænkt sig at leve på mit badeværelse eller på min næse mens jeg sover? Oh dear lord. 
Tøser, jeg tror godt i forstår hvordan det føles at vide at man potentielt kan vågne med en stor edderkop i ansigtet. Gadvide om man kan få "gå væk edderkop" ligesom man kan få "gå væk myg"? 
  
At være i Indien mens der er monsun!

Jeg har læst på en anden hjemmeside, at det i den periode jeg er i indien regner 16-17 dage ud af 30 dage (Juli-august). I december regner det kun 1 dag - altså! Jeg vil så lige nævne at når det regner der i juli-august, så fosser det ned i kort tid og stopper igen. Det vil i nok høre meget mere om, når jeg kommer derned :-D Det kan være jeg poster nogle billeder af en flok overraskede og virkelig gennemblødte yogier! 

At spise vegetarisk 

Jeg spiser for det meste paleo kost, måske i kender det? Det gør i garanteret, hvis ikke, så er det kort fortalt at man spiser kød, fedt og masser af grøntsager. Dog kan jeg godt mærke, at nu hvor yogaen er begyndt at fylde helt vildt, så spiser jeg mere let. Jeg har aldrig i mit liv spist vegetarisk, eller specielt krydret (sart mave) så jeg tror faktisk det bliver en udfordring for mig. De kan heldigvis godt sørge for brød og æg til en, og de har skrevet at Mysore har en rigtig god lokal bager. 

 
 Har du ideer til, hvad du gerne vil hører om mens jeg er i Indien? Så skal du være velkommen til at skrive til mig enten i en kommentar herinde eller i facebook gruppen "yogi spiren". Jeg vil rigtig gerne imødekomme jeres ønsker!

Namaste






Ingen kommentarer:

Send en kommentar